خبر ها و رویداد ها

نخستین نمایشگاه تولیدات برتر صنایع کوچک ایران

مستر سوغاتی در نخستین نمایشگاه صنایع کوچک که در تاریخ 21 مرداد 97 در مصلی نماز جمعه تهران برگزار شد حضور به هم آورد.
در این نمایشگاه با هدف احیا صنایع کوچک، برنامه‌های مختلف آموزشی و بازاریابی برای صاحبان کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است.
نشست های تجاری، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری پاویون های تخصصی معرفی شرکت های مدیریت صادرات در جهت تثبیت جایگاه این قبیل شرکت‌ها، تسهیل فرصت های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات، معرفی خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه، از جمله برنامه‌های تکمیلی این نمایشگاه است.
در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران،
کارگاه‌ها و واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر کشور در ۶ بخش اصلی

  1. صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی
  2. صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی
  3. صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی
  4. لوازم خانگی
  5. برق و الکترونیک
  6. صنایع نساجی، چرم و پوشاک

حضور به هم آوردند.
خیلی جالب است که بدانید بیش از 48 درصد از سهم اشتغال متعلق به صنایع کوچک است.
به گفته نجفی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، اکنون بیش از یک میلیون اشتغال در ۸۰۰ شهرک فعال کشور در جریان است.
سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت های تابعه مسئول ایجاد بسترهای لازم در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه نرم افزاری برای صنایع کوچک و متوسط کشور بوده و مسئول برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه رقابت پذیری در بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط ایران از ۲۱ تا ۲۳مرداد، در شبستان‌های شمالی، شرقی و غربی مصلای امام خمینی(ره) برپا شد و بازدید برای عموم آزاد بود.

نمایشگاه صنایع کوچک ایران

نمایشگاه صنایع کوچک ایران برای مستر سوغاتی بسیار لذت بخش بود،
چرا که مستر سوغاتی از دیر باز نگاه ویژه ای به کسب و کار های کوچک تر داشته و سعی بر آن بوده که بتواند کمکی هر چند کوچک در راستای توسعه ی آن ها داشته باشد.
در این نمایشگاه مستر سوغاتی با تولید کنندگان و نوآوران بسیار خلاقی مذاکره کرد.
از این بین تجربه ها و نواوری های بسیاری به اشتراک گذاشته شد.
مستر سوغاتی با تولید کنندگان بسیاری اعم از تولید کنندگان مواد غذایی و همینطور صنایع دستی و دیگر تولید کنندگان دیدار و صحبت هایی داشته است.
نمایشگاه صنایع کوچک برای تیم مستر سوغاتی مزیت های بسیاری داشت و مستر سوغاتی در ارتباط های ایجاد شده توانست گلچینی از همکاران جدید و دوستان را برای خود داشته باشد.
اگر از جذابیت های این نمایشگاه بخواهیم بگوییم شاید کمی از حوصله خارج شود،
اما به طور کلی این نمایشگاه در راستای توسعه و همینطور پیشرفت کسب و کار های کوچک تر بسیار موثر واقع شده و در این اوضاع بد اقتصادی بسیار خوشحالیم که جوانان غیور و با غیرتی در این مرز و بوم هنوز در تلاش هستند و با پشتکار والای خود به سمت سعادت کشور عزیزمان گام برداشته اند.
از دیگر مزیت های این نمایشگاه ایجاد بخش فروش جداگانه بود، برای آن دسته از دوستانی که قصد خرید را دارند که همیشه این دغدغه ای است که در بیشتر نمایشگاه ها برای بازدید کنندگان اتفاق می افتد و در واقع به درستی مدیریت شده بود.
در واقع در بخشی جداگانه شما می توانستید دستاورد های ایران عزیز را نظاره گر باشید و با تولید کنندگان محترم نظرات خود را به اشتراک بگذارید و از طرفی دیگر در بخش دیگر نمایشگاه، محصولاتی را که نظر شما رو جلب کردند را خریداری کنید.

معایب این نمایشگاه این بوده که تفکیک مناسبی برای موضوعات مختلف شش گانه ی این نمایشگاه وجود نداشته و کمی سر در گمی در بازدید نمایشگاه به وجود می آمد.

ناگفته نماند که وورکشاپ ها و همینطور کلاس های آموزشی در این نمایشگاه برگزار می شد که از این نظر می توانست جرقه ی مناسبی در ذهن افراد جویای کارافرینی و نو آوری باشد.

از تمامی دست اندر کاران این نمایشگاه تشکر می کنیم و از خداوند منان ثواب دنیوی و اخروی را برای آن ها خواستاریم.
به امید ایرانی آباد

من و تو می شویم ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *