مقاله ها

بهترین زعفران کدام است؟

بهترین زعفران کدام است؟ شاید این سوالی باشد که ذهن خیلی از شما عزیزان را درگیر خود کرده باشد. زعفران ، گياهی است چند ساله كه دارای پياز می باشد این پیاز دارای غلاف قهوه ای رنگی است. اين گياه در جنوب غربی آسيا، جنوب اسپانيا و جنوب اروپا روییده می شود. زعفران دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته كلاله قرمز رنگ می باشد. قسمت مورد استفاده گیاه زعفران کلاله نارنجی رنگ گل آن می باشد. كلاله زعفران حاوی چربی، املاح معدنی و موسيلاژ است. تکثير زعفران منحصرا توسط غده زير زمينی بنه ( کورم ) متداول است. عطر و بوی زعفران به علت وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و يك تركيب اكسيژن دار و همراه با سينئول به نام سافرانال می باشد. طعم زعفران مربوط به هيتروزيد تلخ پيكروكروسين است. رنگين بودن زعفران مربوط به وجود ماده ای به نام كروسين می باشد. خب بعد آشنا شدن شما با این چاشنی خوش عطر و خوش رنگ در ادامه به بهترین زعفران خواهیم پرداخت. در ادامه ی این مطلب با مستر سوغاتی همراه شوید.

بهترین زعفران کدام است؟

بهترین زعفران کدام است؟ این سوال بسیار مهم می باشد. بهترین زعفران، زعفران قائنات است؛ که حجیم و درشت تر از زعفران های دیگر می باشد و دارای بالاترین کیفیت و مرغوبیت است. و از لحاظ رنگ دهی و عطر بسیار فوق العاده است. و همینطور زعفران قائنات از نظر ظاهری دارای کلاله های درشت و بدون دم سفید است و تماما یکدست قرمز و هیچ فروخوردگی و شکستگی ندارد و در خارج از کشور به نام all red است.

بهترین زعفران کجا کشت می شود؟

بهترین زعفران کجا کشت می شود؟ از دیگر سوالات این مطلب می باشد. همانطور که می دانید زعفران در شهرهای مختلف ایران تولید می‌شود و یکی از محصولات صادراتی کشور است. زعفران در ابتدا ویژه استان خراسان رضوی و  استان خراسان جنوبی بود، اما بعدها در دیگر جاهای ایران نیز کشت شد. اگر بخواهیم بهترین جای ایران برای زعفران را بشناسیم، باید در بین شهرهای استان خراسان جستجو کنیم؛ چون مرغوب‌ترین نوع زعفران از ابتدا مربوط به این منطقه بوده است. این منطقه سابقه بسیار زیادی در کشت زعفران دارد و برند زعفران به نام یکی از این شهرها رقم خورده است. کشت زعفران در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی از جمله زاوه، تربت حیدریه، تربت جام، تایباد، باخزر، گناباد، نیشابور، بجستان رایج است. این استان مقام اول کشت زعفران را به خود اختصاص داده است. در استان خراسان جنوبی نیز شهرستان‌های قاینات، فردوس، بشرویه و بیرجند را هم در کشت زعفران می‌توان نام برد.

زعفران

در این مطلب متوجه شدیم که بهترین زعفران کدام است و همینطور بهترین زعفران کجا کشت می شود.

خرید ادویه و خرید عمده ادویه در فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی بدون واسطه و مستقیم از تولید کنندگان صورت می پذیرد. انواع ادویه جات به ترتیب زیر می باشند:

لینک مطالب مرتبط با زعفران :

من و تو می شویم ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *