آشپزی ایرانی

خورش ترشی گرما

خورش ترشی گرما یکی از غذاهای سنتی استان اردبیل می باشد. یک خورش بسیار خوشمزه و ایرانی سنتی است که پیشنهاد می کنم از دستش ندهید. همچنین پیشنهاد دیگرم این است که سوغات اردبیل را فراموش نکنید. غذاهای ایرانی سنتی جایگاه ویژه ای در بین تمام ایرانی ها دارد. اما خب امروزه این جایگاه ویژه کمی کم رنگ تر شده و بیشتر خانواده ها به مصرف فست فود روی آورده اند. همانطور که می دانید مصرف زیاد فست فود باعث انواع بیماری ها نیز می شود. پس بهتر است برای جلوگیری از انواع بیماری ها از مصرف زیاد فست فود خود داری کنیم. در ادامه ی این مطلب با مستر سوغاتی همراه شوید تا طرز تهیه ی خورش ترشی گرما این غذا خوشمزه را شرح دهم.

در این مطلب به مواد لازم خورش ترشی گرما و طرز تهیه خورش ترشی گرما خواهم پرداخت.

مواد لازم خورش ترشی گرما

مواد لازم خورش ترشی گرما به شرح زیر است:

  • پیاز                              1 عدد
  • گوشت                         300 گرم
  • آلوچه                           15 عدد
  • لوبیا چشم بلبلی          نصف پیمانه
  • زعفران                         1 قاشق غذا خوری

با مواد لازم خورش ترشی گرما آشنا شدید حال در ادامه به طرز تهیه خورش ترشی گرما می پردازم:

طرز تهیه خورش ترشی گرما

طرز تهیه خورش ترشی گرما به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا در ظرفی مناسب پیاز را خرد کرده و روی حرارت قرار دهید.
  2. بعد از اینکه کمی سبک شد روغن ریخته و نیمه سرخ کنید.
  3. سپس گوشت را در پیاز داغ تفت دهید تا آب آن کشیده شود و رنگ گوشت برگردد.
  4. سپس دو پیمانه آب اضافه کنید و اجازه دهید گوشت نیم پز شود.
  5. لوبیا را به عمراه آلوچه اضافه کرده و خورش را بپزید تا جا بیفتد.
  6. در آخر محلول زعفران و نمک را اضافه کنید.
  7. خورش ترشی گرما آماده ی سرو است.
  8. نوش جان

پیشنهاد روز: یک پیشنهاد عالی برای شما عزیزان دارم، همراه این غذای خوشمزه زیتون پرورده را فراموش نکنید. انواع زیتون

پیشنهاد دیگرم آبمیوه های طبیعی است که بسیار طعم عالیی دارد. مطمئن هستم که بیشتر شما خواهان این طعم نوشیدنی هستید. این نوشیدنی های طبیعی جایگزین بسیار خوبی برای نوشابه های گازدار است. انواع نوشیدنی

نکاتی پیرامون طرز تهیه خورش ترشی گرما

امیدوارم از طرز تهیه خورش ترشی گرما لذت برده باشید. پیشنهاد می کنم این غذای ایرانی سنتی را از دست ندهید. حال برای تهیه مواد اولیه ی این غذای ایرانی سنتی خوشمزه به یک فروشگاه خوشمزه هم احتیاج دارید. یک فروشگاهی که مواد اولیه اش در بسته بندی زیبا و از همه مهم تر بهداشتی و طبیعی باشد. این فروشگاه یک فروشگاه ساده نیست درواقع یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی پیشنهاد من به شما عزیزان است. امروزه بیشتر مردم خرید اینترنتی انجام می دهند و بسیار هم راضی و خشنود هستند. من هم برای یک زعفران مرغوب  فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی را به شما عزیزان معرفی می کنم. زعفران تروند فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی را از دست ندهید.

زعفران

از محصولات با صرفه ی فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی می توان به زعفران تروند اشاره کرد. اگر به دنبال زعفران اصل هستید پیشنهاد میکنم حتما تروند زعفران را امتحان کنید. زعفران تروند مفتخر است با سال ها تجربه در زمینه تولید و بسته بندی زعفران، به 25 کشور جهان صادرات انجام دهد. واحد تولیدی تروند زعفران دارای مجوزات بین المللی بوده و زعفران را با استاندارد های اروپا در بسته بندی های بهداشتی ارائه می کند. خرید ادویه و چاشنی

بهتر است بدانید که فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی علاوه بر زعفران تروند محصولات دیگری همچون: انواع آرد و پودر، انواع چای، انواع دمنوش، صبحانه سلامت، زیتون پرورده و انواع ادویه و چاشنی و انواع نوشیدنی های طبیعی دارد. جالب این است که شما این محصولات فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی را می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت عمده با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید. پس بهتر است سری به فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی بزنید. لینک های مرتبط :

من و تو  می شویم ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *