مقاله ها

خواص آب انار و کبد

خواص آب انار و کبد مطلبی است که امروز بیان می کنیم. آب انار حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب گیاهی است. و همچنین میوه آن از هزاران سال پیش به دلیل خواص درمانی مورد استفاده بوده است. انار یک میوه‌ی پوست کلفت و دانه‌دار است که رنگ قرمز درخشانی دارد؛ و درحال‌حاضر توجه محققان علمی را به عنوان یک میوه‌ی شگفت‌انگیر جلب کرده‌است. جالب است که بدانید انار میوه بومی ایران می باشد، ولی در سال 1600 به مصر نیز انتقال داده شد. مصر، جایی که در آن انار نه تنها به عنوان یک منبع مهم غذایی مورد تحسین قرار گرفته‌است؛ بلکه به دلیل ارزش دارویی که داشته است به صورت گسترده ای در این کشور به کشت رسیده است. از آنجایی که این میوه تاثیر بسزایی در نقاشی ها و اثار تاریخی مصر داشته است؛ در نتیجه می توان گفت میوه انار از اهمیت زیادی در تاریخ مصر بر خوردار می باشد. انار به دلیل آن دانه‌های جواهر مانند به رنگ قرمز روشن، به عنوان نمادی از باروری و رفاه در برخی از فرهنگ‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه با مستر سوغاتی همراه شوید تا با خواص آب انار و کبد بیشتر آشنا شوید. پس در ادامه ی این مطلب جذاب با مستر سوغاتی همراه شوید.

خواص آب انار و کبد

خواص آب انار و کبد یکی از مهم ترین مسائل می باشد. مصرف آب انار برای پاکسازی کبد بسیار مفید است. آب انار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و همچنین خاصیت دیورتیک که دارد، یکی از بهترین آب میوه های طبیعی برای سم زدایی و پاک سازی کبد محسوب می شود. آب انار برای کم خونی مفید است, مصرف آب انار می تواند نتیجه فوق العاده ای برای از بین بردن کم خونی در افراد داشته باشد. آب انار در برابر بیماری های قلبی مفید است و باعث تنظیم گردش خون می شود. نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته دو بار آب انار خورده اند، نشان می دهد که 18 درصد کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا کرده است. مصرف آب انار عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی است. مطالعات نشان داده است که انار و آب انار همچنین رب انار حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است.

خواص آب انار

خواص آب انار بسیار متعدد می باشد. برخی از خواص آب انار به شرح زیر است

  • حاوی ویتامین C
  • آب انار از دیابت بارداری جلوگیری می کند
  • جوان سازی پوست صورت
  • آب انار منبعی سرشار از آنتی اکسیدان
  • درمان ریزش مو
  • کمک به هضم غذا
  • آب انار خطر زایمان زود رس را کاهش می دهد

و …

آب انار

خب با برخی از خواص آب انار و کبد آشنا شدید. آب انار تراوند و دکتر بری یکی از محصولات فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی می باشند و همچنین در بسته بندی های بهداشتی و زیبا عرضه می گردند. برای خرید آب انار تراوند و دکتر بری می توانید از لینک های  زیر استفاده کنید:

انواع نوشیدنی

من و تو می شویم ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *